VilmasPlace

Alla inlägg under november 2013

Av Vilma Olsson - 17 november 2013 17:33

När Super-star åkte till sin fodervärd så fick jag hem Nill's Fidelito,, eller Fidde som jag kallar honom   


Jag har har haft Fidde sen Mars 2012 så jag har precis lärt mig hur han fungerar!! I början så var jag hopprädd och jag trillade av ganska mycket men jag "tog tjuren i hornen" och fortsatte och just nu så går allt som en dans     Jag har blivit av med min hopprädsla,, som högst har vi hoppat 110cm på träningen  och  vi har hur roligt som helst tillsammans,, jag ler varje gång jag går ut i stallet och han gnäggar   

Fidde är en 11 årig vallack som är hur duktig som helst,, utan honom så hade jag inog inte varit där jag är idag    Han är min lilla bebis    

Vi har haft mycket kul tillsammans och nästa år så ska vi till Börjes Cup,, vilket har varit vårat mål sedan dag 1,, längtar redan    


// Vilma   


  ♥♥


  ♥♥

Av Vilma Olsson - 17 november 2013 17:02

Hejhej allihopa    


Min skolvecka har varit skit, det har bara varit massa drama och skitsnack hela tiden men jaja tur att min helg har varit 100 gånger bättre   !! 


Fredag: I Fredags så red jag och Mamma Lilleman och Fidde en runda,, supermysigt!! 

När jag kom in från stallet så chillade jag lite, målade mina naglar mm. Efter det så beställde vi pizza, jag pratade med Jonas och Frida och sen så somande jag   


Lördag: Igår så fick hästarna vila eftersom dom inte hade gjort det innan i veckan. Jag städade mitt rum och skypade med Frida typ hela dagen    På kvällen så åkte jag till min kusin och hennes dotter,, hade riktigt kul,, måste göras om snart!! 


Söndag: Idag så hämtade Pappa mig med CHEEEEVAAANN      När jag kom hem (från min kusin då) så bytte jag om och sen så red jag Lilleman en runda,, så mysigt    Pigg och glad ponny kan man ju klart säga!! Senare så städade jag mina garderober och chillade, efter det så skulle jag och Mamma rida ut en runda men hennes häst var halt så jag fick rida ut en runda själv    Men det var faktiskt ganska skönt att göra det,, var ju klart ett tag sedan sist!! Fidde skötte sig ganska bra,, han tramsade lite då och då men det gick bra   


Just nu så har jag och Mamma precis tagit in hästarna,, senare så ska jag plugga Franska   


Fick även reda på att Super-star är såld till en liten tjej som VERKLIGEN älskar honom,, kommer sakna honom sinnessjukt mycket!! Hoppas han får det toppen hos henne   


Vet inte om jag har berättat detta men jag tränar ju hoppning och markarbete på Tisdagar och Torsdagar   


I Tisdags hoppade Fidde riktigt fint!! Sinnesjukt duktig ponny  På markarbetet i Torsdags var han lika fin,, hoppade lite där också och han gick som en klocka,, underbart fina ponnyplutt    



Hoppas ni har det bra där ute,, vi ses snart igen   


// Vilma   


  Fidde och jag på allsvenskan i Råby :D!! 

Av Vilma Olsson - 8 november 2013 18:05

När Lilleman skadade sig så började jag rida våran unghäst Super-star som Mamma hade ridit in. När jag började rida honom så var jag 11 och han var 4 och jag hade då ingen erfarenhet av unghästar så det hände ganska ofta att vi missförstod varandra... 

När vi insåg att han inte ville hoppa så lånade vi ut honom till en tjej som skulle rida dressyr med honom men vi tog hem honom i våras då det inte funkade. När han hade varit hemma ett tag så åkte han till Fiddes gammal ägare på tillridning/försäljning. Idag så hoppar Nasse och är riktigt fin efter att Maja har ridit honom ett tag   


Nasse är fortfarande en av mina älsklings hästar och jag hoppas att någon riktigt duktig ryttare köper honom och har kul med honom    saknar min lilla plutt så snart får jag väl åka och hälsa på honom!! 


Nasse är en riktigt rolig och pigg ponny,, han är alltid glad och möter en med gnäggningar och snälla ögon!! Eftersom vi har haft honom sedan han var 1 år så har jag lite svårt att tänka tanken att någon annan ska äga honom  ,, min lilla bebis börjar bli stor   


// Vilma   


  Strömsnäsbruk 2011   

  Sista träningen innan julen 2011   

Av Vilma Olsson - 8 november 2013 17:35

Hejhej allihopa!! 


Förlåt så jättemycket för att jag inte har bloggat på så länge men jag har haft fullt upp med plugget och hästarna så jag har inte hunnit skriva... Eftersom det är ganska mycket nu så tror jag inte att jag kommer blogga så jättejättemycket fören efter jul... Det kommer kanske ett inlägg då och då när jag hinner,, bara så att ni vet   !! 


Under tiden som jag inte har bloggat så har jag inte gjort så mycket,, jag och Fidde har tävlat allsvenskan där Osbyortens RF (vårt lag) kom på en 4:de plats av 3 placerade. Men jaja jag är nöjd med alla mina ritter ändå,, är så glad för min fina ponny   


Just nu så sitter jag och kollar lite på facebook, senare blir det mat och efter det så blir det nog en film   


Ni får ha det så bra allihopa så ses vi såfort jag hinner igen   


// Vilma   


  Nill's Fidelito i Råby, Allsvenskan 2013   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

The Rock 'N' Roll Pony


Ovido - Quiz & Flashcards