VilmasPlace

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Deppeledepp depp & veterinären...

Av Vilma Olsson - 29 juni 2014 15:07

Hej allihopa!! 


Jaaa var ska vi börja!? Andledningen till att jag inte har bloggat på ett par dagar är för att jag typ inte har orkat göra något, jag har funderat, filosoferat, sovit och ätit...  

Det blev inget BörjesCup för mig i år för att Fidde hade så mycket host och mådde inte så bra    Gjorde väl det som var bäst för min lilla skrutt antar jag    Mådde skit i Torsdags, jag ville bara åka dit, det är en dröm som jag har haft sen jag började att rida, att få komma upp bland dom stora tävlingarna, dom stora meetingen och ha skitkul. Att anmäla sig dit med Fidde kändes så overkligt, det skulle bli så roligt, men som vanligt, JAG HAR ALDRIG DEN H***ETS TUREN PÅ MIN SIDA!!! Men jaja, nästa år har vi tränat mer och är bättre vilket betyder att det kommer gå bra på Börjes då (hoppas jag iallafall) 


I Stället för att ha kul med alla andra på BörjesCup så åkte jag och Mamma till veterinären med min lilla sjukling i Fredags. Han var ju klart inte så nöjd när han kom ut ur transporten och såg vart vi hade kommit, fick knappt in honom i väntboxarna... Men jaja, när veterinären hade kollat klart på honom kom hon fram till att han reagerar på damm (vi misstänkte det). Vi lyckades köpa extremt tort hö i år så det är nog det dammet han hostar för (har aldrig haft en häst som har hostat så innan) såå vi åkte hem med en extremt groggy ponny och ett recept på två olika medeciner för hans hosta så nu äter han Carageen (alger från Alg-Börje) och massa andra saker som luktar hundskit... Lider lite med honom   


Idag red jag honom för första gången på hela helgen. PIGG PONNY om man säger som så. En av medecinerna han får gör så att dom bli piggare också + massa kraftfoder, som bäddat för att man ska flyga av i skogen, vilket jag NÄSTAN gjorde idag. Men det är tur att han är pigg och glad iallafall. Han hostade mycket mindre idag också, vilket gjorde mig 10ggr gladare   

Jag har ridit Lilleman, mockat stallet, städat både rum och stall också idag, vilket verkligen behövdes!!

 Imorgon så åker jag till min kära kusin Sanne i Göteborg vilket betyder att det blir lite sämre uppdatering här  


Hoppas allt är bra med er där ute, see ya soon    


// Vilma    


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vilma Olsson - 7 januari 2015 19:19


Som vanligt så är jag inte som alla andra ungdomar, alla andra va ute och festade MEN jag satt hemma på nyår. Jaja nu gjorde det inte så mycket eftersom Mammas och Pappas kompisar kom och firade med oss. Det va riktigt kul, ännu roligare att dom sov ...

Av Vilma Olsson - 7 januari 2015 19:05


Nej men nu har jag varit slarvig, eller så är jag bara extremt bloggsugen nu, hahah, lika illa vilket som!!    Min jul har varit helt fantastik, både från den ljusa sidan och från den mörka...   På lille julafton så skulle jag rida Lilleman, ...

Av Vilma Olsson - 7 januari 2015 18:58


Jaaa vad ska man säga? Jag brukar ju ha 13-spelen som första tävling för året och sen så brukar jag ha 3 veckors vilntervila på mina hästar, detta året blev det lite ändringar...   Jag hoppade L:C (90cm) och L:B (1M). Det gick ganska bra. Jag rev...

Av Vilma Olsson - 7 januari 2015 18:23

Hej allihopa!!  Hoppas eran nyårsvecka och förmodligen sista semster/lov vecka har varit lika bra och ball som min     Som ni säkert har märkt så har jag inte orkat blogga för att jag har haft fullt upp hela tiden om man säger som så. Har jag i...

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 21:42


Funderar på att byta header (bloggens bakrund), kanske ändra lite på hur jag skriver inläggen och hur jag avslutar dom... Eller vad tycker ni? Kommentera detta inlägget eller maila mig på ponnygaraget@hotmail.com om ni tycker att jag ska ändra något....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

The Rock 'N' Roll Pony


Ovido - Quiz & Flashcards