VilmasPlace

Alla inlägg under december 2014

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 21:42

Funderar på att byta header (bloggens bakrund), kanske ändra lite på hur jag skriver inläggen och hur jag avslutar dom... Eller vad tycker ni? Kommentera detta inlägget eller maila mig på ponnygaraget@hotmail.com om ni tycker att jag ska ändra något.


Glöm inte heller att gå in på kategorin Hästarna för att läsa lite om en stor del av mina vardag.  


Hoppas ni har det bra där ute allihopa (om ni fortfarande finns)


See ya soon


// Vilma   


 

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 21:16

Efter sommaren kommer hösten och nu var det 8:an som väntade... Vad ska jag säga? DET SUGER, har många gånger funderat på att skita i allt men det går bara inte. Jag är alldeles för envis och nu är målet att bli veterinär om ett X-antal år... Inte ens ett gäng nötter i klassen kan stoppa mig, haha!! Men jaa, skolan går sådär, mina betyg så bra ut denna terminen ialla fall. 


När jag kommer hem från skolan nu så rider jag ibland 3 hästar, ibland 2 och ibland bara 1 och sen så pluggar jag, duschar, äter och sover... 


På helgerna tävlar jag eller så är jag bara hemma. Är knappt med vänner längre, vet faktiskt inte varför. Har ju ingen pojkvän längre så då borde jag ju ha hur mycket tid som helst över?

Den tiden fylls snabbt upp med annat, hinner knappt tänka efter hur det känns, vilket förmodligen är tur. 


Nu vet ni hur mina vardagar oftast ser ut, händer något unikt lovar jag att skriva   


// Vilma  

 

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 21:05


Just nu tränar jag bara en gång i veckan för att Mamma tyckte att det blev för mycket med att köra 2 gånger i veckan (eller 3 när det var tävling...) 


Så nu tränar jag varannan Trosdag för Pilla (i Osby) och då tränar jag markarbete (vilket verkligen behövs, hahah) och sen så tränar jag varannan Onsdag för Magnus Magnusson (Mange) och då hoppar vi i Glimåkra, den kombon funkar jättebra!! 

Fidde går som en klocka just nu, även om  det är innesäsong och han inte gillar trånga ridhus. 


Var 6:e vecka så kommer Peter Eriksson till Osby med så då försöker jag träna för honom (då blir det en variant på gymnastikhoppning, oftast iallafall). 


Gillar faktiskt det träningsupplägget, då blir det inte för mycket för varken mig eller Fidde och vi får ändå all träning som behövs   


Om det är så att jag känner för att rida på banan en dag till i veckan så brukar jag och Mamma köra upp till Bengt och rida på hans körplan lite, funkar alldelse utmärkt, hehe. Eftersom det inte är så långt så är det inte lika jobbigt att åka dit.


// Vilma   

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 20:58

Tänkte att jag skulle skriva lite om ett av ställena där jag är väldigt mycket...


När jag har ridit Hidalgo så har jag även ridit en del andra hästar på Stall Fredskog, mest för att dom behövde ridas. Mycket trevliga hästar allihopa där. 

När vi skulle praoa i höstas var jag där och jobbade och jag har nog aldrig haft så kul!! Cyklade runt till alla hagar och matade massa hästar och bara mös, bäst av allt, jag började senare så att jag hant rida hemma innan  


Om man letar efter ett trevligt ställe att rida på i närheten av Bjärnum så tycker jag verkligen att man ska besöka Fredskog. Jag har nog aldrig kännt mig så välkommen första gången på ett nytt ställe som första gången jag kom dit. Om man nu inte tycker om att rida så kan man alltid boka en tur med hästochvagn, haha, lika kul det! 


// Vilma   

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 20:46

Nu ska jag skriva om 5:te och förmodligen sista hästen  


Hidalgo började jag rida någon gång i Augusti 2014. Han är en hingst som är runt 7 (tror jag..) men har inte gått så

mycket. Han är någon fullblods historia, vet faktiskt inte så mycket om honom mer än att han är världens gosigaste nallebjörn. 

När jag började rida honom så var han jätteostadig och kunde inte gå i form och kunde knappt fatta galopp men efter några månader så går han i stadig form i både skritt och trav och fattar galopp helt utan problem. Nu kan han även gå med andra hästar utan att bry sig, innan var det ett litet problem...

Mitt mål med Hidalgo är att han ska få komma ut och hoppa lite, mest för att jag gillar att ha höga mål med alla hästar som jag rider. 

Eftersom jag inte har Hidalgo hemma så rider jag honom just nu bara 3 gånger i veckan, tur att han bara bor 3km ifrån mig   

Han bor på stall Fredskog hos Bengt Gullbrandson, om man nu ska rida någon annanstans än hemma så är det ju där man ska rida om man säger som så... Älskar att va där!! Fina hästar, fina banor och deffinitvt fin skog att rida i och givetvis trevliga männsikor runt omkring! 


// Vilma  

 

Hösten 2014

 

Vintern 2014

Av Vilma Olsson - 30 december 2014 20:36

Hej alla!! (om jag nu har några läsare kvar, haha) 


Bloggen har legat nere ett tag nu för att jag har inte haft tid med det, sorry... 

 Nu tänkte jag att jag skulle försöka hinna med ett inlägg i vecka iallafall. Det har inte hänt så  mycket i höst faktiskt.

Jag har dock gjort slut med Jonas... För att? Det funkade helt enkelt inte om man säger som så. 

Jag har också börjat rida en till häst, Hidlago (mer om honom kommer i ett eget inlägg bland hästarna) 

Det är typ 2 största ändringarna.


Annars har väl min höst varit normal,har tävlat en del och jobbat vidare med Fidde, har ändrat lite på träningar och sånnt, vilket jag kommer att skriva mer om sen! 

Hoppas ni kommer tillbaka kära läsare  


Ha det göttans så ses vi snart    


// Vilma   

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

The Rock 'N' Roll Pony


Ovido - Quiz & Flashcards